- Bij Centrum voor nieuwe leerstrategieën: Visuele training, Jamara rekenen, Ruimtelijk zicht en inzicht, DominantieMatrix, Leesmatrix. Zie cnls.nl.
- Reflex Integratie (MNRI) en Rhythmic Movement Training (RMT). Zie masgutovamethode.nl en www.rhythmicmovement.org.
- Psychomotorische training door Wendy Peerlings van Explore. Zie psychomotoriek.be.
- Opleiding Speciaal Basisonderwijs.
Waar werk ik?
Wie ben ik?
Kinderen zoeken vaak contact met mij. Ze nemen me gemakkelijk in vertrouwen en delen met mij wat hen niet lukt. Dat maakt mij nieuwsgierig: ik ga graag op zoek naar wat een kind nodig heeft en hoe ik daarbij kan helpen. Ik heb een opleiding gevolgd tot remedial teacher en leerde hoe ik kinderen persoonlijk en doelgericht kan helpen. De resultaten waren telkens veelbelovend. Daarom besloot ik mij volledig te richten op het helpen van kinderen die vastlopen in hun ontwikkeling.
Waarom zit een kind niet goed in zijn vel? Waarom gaat het leren niet vanzelf? Ik blijf geduldig zoeken naar de beste oplossing en manier om hem of haar te helpen. Daarbij leg ik veel uit, zodat het kind zelf ook snapt waarom bepaalde dingen bij hem of haar zo moeilijk gaan. Het maakt me blij als hij of zij uiteindelijk denkt: ‘Hé, ik kan het tóch!’.
Anderen omschrijven mij als enthousiast en toegewijd: ik heb veel energie en wil kinderen heel graag helpen. Ik ben positief en geloof erin dat kinderen (net als volwassenen trouwens) zich altijd kunnen ontwikkelen en veranderen. ’Dat kan niet’ is geen antwoord, wat mij betreft!